E N S T I L L E D A G M E D H E R M A N

Hvis en mann ikke går i samme takt som alle andre, kanskje det kommer av at han hører en annen trommeslager. La ham vandre i takt med den musikken han hører. (Henry Davis Thoreau)
Hakk-i-hæl-Herman er seg selv lik; det er viktigst å nyte livet – her og nå.
I dag har derfor også jeg tatt dagen litt som den kommer. Ingen store planer eller arbeidsoppgaver som skulle måtte stå ferdig før dagens utløp. Jeg har innvilget meg en rolig dag med dype pust. Akk, så deilig. Jeg har til og med fått tid til å rydde litt i x-antall digitale bilder. Det ble noen GB for å si det slik. Når man ser igjennom bilder så kommer mange fine minner å se tilbake på. Dagens bilder minner meg om en spesiell dag, så jeg velger å dele de med dere i dag. Så får de kanskje en ny betydning…
Veldig hyggelig å se at dere liker innleggene om juleinspirasjon, så tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger. Dere har sendt mange mail med spørsmål, og jeg svarer dere så raskt jeg kan. Legger også ut litt mer informasjon til noen av bildene.
Ønsker dere en fin ettermiddag!
Klem,
Anette Willemine
Foto: Sunhome

Comments

13 responses to “E N S T I L L E D A G M E D H E R M A N”

  1. sylvia Avatar

    Hei,
    Så vakkert,
    Å din hund er skjønn,,så Nusselig,
    Den vakre gulv klokken du har, hva heter den, er på utkikk etter samme,
    De er kjempefine,
    Kos deg vidre i dagen din,
    Ordene på toppen var så treffende for denne dagen min.
    Klem til deg fra meg

    1. anette.solheim@gmail.com Avatar

      Tusen takk for alltid koselig ord, Sylvia! Du er god!
      Gulvuret er en svensk Mora-klokke. Googler du det så ser du mange varianter av dem, så kanskje finner du en link også til steder som selger dem. Jeg fant vår gjennom Finn. Det finnes dessverre mange uekte Mora-klokker på markedet, som også ofte selges for altfor høye priser. Vær derfor varsom med hva du kjøper, og be om å se varen før du kjøper.

      Fin dag til deg!

  2. Refleksjon på livsvegen Avatar

    flotte gode bilete som osar varme og omsorg..

    -onsdagsklem-

  3. Anonym Avatar
    Anonym

    Hei ! Alle trenger en slik dag innimellom slagene. Hverdagen er travel for de fleste av oss,på en eller annen måte. Derfor er det nødvendig av og til å ikke gjøre noe… Bilder vekker minner ,av og til kan det være sårt.Jeg for min del blir lett sentimental ,særlig av bilder tatt av barna,da de var små…Du har som alltid lekre bilder! En fryd for øyet! Sofaen ser helt ny og strøken ut….:) Og hunden di er en sjarmør i pels 🙂 Klem fra LivAa

    1. anette.solheim@gmail.com Avatar

      Bilder er så smykker fra svunnen tid, og jeg er nok som deg som blir lett rørt over å se igjen bilder fra barnas barndom. Årene går så altfor fort, synes jeg. En klisjé kanskje, men det er jo realiteten. Jeg har vært lite flink til å sette bilder i album fra tiden før den digitale fotoverden tok over. Nå er det bare å taste seg til lekre bøker av bildene, en flott måte å beholde minner i bokform.
      Nå har jeg tatt frem gamle bilder og kjøpt permer, slik at papirbildene skal fortsatt få stå i gammeldagse permer. Gøy å sortere, så nå gleder jeg meg faktisk til å ta fatt på oppgaven!

      Fin dag til deg, Liv!

    2. Anonym Avatar
      Anonym

      Jeg har heller ikke vært flink med bilder og album…En del av min dårlige samvittighet. Og det å begynne med det nå,føles uoverkommelig 🙂 Men de er sirlig sortert ihvertfall…. 🙂 I dag skal jeg en tur til "nye " Strømmen Storsenter,se om jeg finner noen julegaver eller stæsj til heimen. Ha en fin dag,du også!

  4. ♥ Netta ♥ Avatar

    Så nydelige bilder Anette 🙂 Utrolig artig med navnet på den herlige lille brune og sorte saken som tydeligvis følger dere over alt – hi, hi. Det er så deilig med dager der man slappe av og ta det med ro, gjøre det man har lyst til eller gjøre ingenting.

    Så masse herlig juleinspirasjon du gir oss – tusen takk!

    Klem
    Netta

  5. ♥ Netta ♥ Avatar

    Så nydelige bilder Anette 🙂 Utrolig artig med navnet på den herlige lille brune og sorte saken som tydeligvis følger dere over alt – hi, hi. Det er så deilig med dager der man slappe av og ta det med ro, gjøre det man har lyst til eller gjøre ingenting.

    Så masse herlig juleinspirasjon du gir oss – tusen takk!

    Klem
    Netta

  6. Martilie Avatar

    Helt nydelig Anette!
    Supersøte Hermann og de nydeligste bilder..

    Masse varme og fiiin stemning å hente. En fin avslutning på dagen for meg 🙂 Takk!

    Klem fra Tove

  7. Landlige Hjem Avatar

    Åh nudelige Herman og vakre bilder 😉 Deilig med slike dager! Nyt dem godt min kjære venn 😉
    klemmer til deg,
    Anki

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *