Teater og julekonsert

Foto: Trygve Indrelid
Som kulturinteressert er det kanskje naturlig å ha abonnement på hovedstadens teatre. Da er man blant annet sikret å få med seg de virkelig store godbitene. Jeg har nettopp vært på stykket “Fanny og Alexander”. Som første teater i verden er Nationaltheatret naturlig nok stolt av å presentere Ingmar Bergmans drama på scene. Med bl.a. Kåre Conradi, Kari Simonsen, Kim Haugen, Kjersti Holmen, Nils Ole Oftebro, Mari Maurstad og Sverre Anker Ousdal. Glitrende skuespillerprestasjoner.

Foto: Trygve Indrelid
Med Fanny og Alexander skapte den svenske mesterregissøren et av de rikeste familieportrettene som er festet til film. Vi følger Ekdahlene fra julens overdådige og livsglade selskaper til tilværelsens kaldeste og mest ensomme øyeblikk. Et mektig “må se” stykke som ble mottatt med ovasjoner av anmeldere. Dette er en ypperlig julegave å gi til de som har “alt”
I går var vi tre venninner som var på “Juleevangeliet”, sunget av Oslo Bach-kor i Helgerud kirke i Bærum. Vi kjenner en som synger i koret og gledet oss derfor ekstra mye til å komme. Iver Kleive var organist og dirigent, Jon Eikemo sto som tekstleser. Anne Gravir Klykken gjestet som sopran, og Yngve Søberg med sin vakre baryton. Forestillingen ble filmet av Nrk, så du har sikkert mulighet til å få med deg denne vakre konserten i løpet av julen. Gåsehud, gåsehud!
Har dere fått vært på noen julekonserter ennå?
På full fart ut av døren – en glad klem fra
Anette Willemine

Comments

8 responses to “Teater og julekonsert”

  1. Interiør 63º N Avatar

    Hei
    Er bare innom for å ønske deg en herlig førjulstid :O)

    Klem Kirsti

  2. ANETTESHUS.COM Avatar

    Takk for supre julegavetips!! Er helt enig med deg:) Dette er supre gaver til de som "har alt"!
    Jeg har ikke vært på noen konserter ennå, men jeg skal på Oslo Gospel Choir sin julekonsert … min søster synger i koret, så den konserten må jeg få med meg hvert år;)

    Ha en super dag!

    Klem Anette:)

  3. gry Avatar

    Herlig…kan tenke meg den konserten ga gåsehud.:-) koselig med teater..Heldig dere 🙂
    Heng i stroppen så godt du kan.:-) Ta en pust i bakken innimellom, vist du klarer.:-) Klem fra Gry

  4. TONE Avatar

    SÅ MYE DEILLIG KULTUR du har fått med deg da…Kunne tenke meg det samme….NESTE år…HÅPER JEG DA…KOS DEG MASSE MED KVELDEN OH HA EN NYYYYDELIG UKE =)

  5. Karna Avatar

    Så koselig, har funnet ut at jeg må kjøpe Fanny & Alexander på DVD….koselig film.

    Kos deg masse på konserter og teater!

  6. Edda Avatar

    Så koselig med teater og konserter….det er jo så hyggelig……har desverre bare fått med meg en forestilling med Banjo Kari og Erik Disen….det var på et lite etablissement på Thorsov…..det handlet om gamle dager på Sagene….det var veldig morro….
    Skulle jo ha hatt med meg en julekonsert og:(
    Men en rekker ikke alt….
    I dag er det Sverige på tapeten:)
    Ha en kos dag Anette….
    klemmer til deg…

  7. Jannicke Avatar

    Jeg er veldig glad i å gå både på konsert og teater ;o)
    Mebn rekker ingen av delene nå før jul…
    God tirsdag ;o)
    Klem J.

  8. Guttemamma Avatar

    Har akkurat sett Fanny &Aleander jeg og,kjempeflott synes jeg!! Ellers er det kultur på barnas prinsipper,sett Teskjekjerringas julestri,Reisen til julestjernen og til helgen er det Putti Plutti Pott…
    ha en fin kveld videre og klem fra meg

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *