Halvor Bakke + Bohus = Signature Collection

“Romvesener bor like i nærheten av Gud, men jeg tror ikke de er omgangsvenner for å si det sånn.” Pia 6 år

I samarbeid med designeren Halvor Bakke lanserer Bohus i september sitt nye konsept Signature Collection. Møblene er laget i samarbeid med den norske møbelprodusenten Formfin og danske Kristensen & Kristensen. Det blir spennende å se nærmere på kolleksjonen når den kommer i butikk. Ganske så maskulint i form og farve, personlig ville jeg ha puttet inn noen innslag av lettere farver og en accentfarve som ville gjøre det litt mer spennende. Her har dere en sniktitt på hva som kommer. Hva synes dere?
Ønsker dere alle en fortsatt fin fredag. 🙂
Klem,
AW
Foto: Bohus

Comments

27 responses to “Halvor Bakke + Bohus = Signature Collection”

  1. Hjertedamas blogg Avatar

    Minner meg på den cottage-stilen som var i vinter. Veldig maskulin stil. Må innrømme at jeg trodde at vi var kommet litt videre. Sofaen var jo egentlig veldig nøytral og fin:DDDD Klemz Grethe

  2. Blått til lyst Avatar

    Litt Heiberg – Cummings, litt maskulin hytte. Litt gammelt kjent både herfra og derfra.
    Enkelt og greit, men kanskje ikke så spennende. Men, får vel vente med "dommen" til vi får se mer.
    Takk for titten så langt, og god helg – klem fra Liv

  3. Helen Avatar

    Morsomt å se, litt enig med de andre kommentarene her…bærer ett litt maskulint preg dette her, og kanskje litt vel kjedelig farger?..?.

    Ante ikke at Halvor Bakke var designer, trodde han var interiørstylist…

    Husker han godt da han jobbet i butikken Bolina på Stabekk – flink er han 😉

    god helg !

  4. sylvia Avatar

    heisan,
    stilig da, men maskulint ja,
    kjekt å blande da..
    ha en nydelig helg.
    klem fra sylvia

  5. KROnPRINSESSENE Avatar

    Spennende med nye kolleksjoner…
    Likte spesielt godt det bordet med benk til 🙂
    Titter innom for å ønske deg GOD HELG!
    Håper du er heldigere med været enn vi her, for her regner det.
    Men skal nok kose oss inne med små prosjekter og tente stearinlys for det!
    Klem May Helen

  6. elinAnita (eddaskreativiteter ) Avatar

    Sier meg eng med deg,litt tungt og kjedelig en del av dette…
    Ha en fin helg..
    klemklem

  7. nr14 Avatar

    Fin inspirasjon men falt vel mer for sementflisene i innlegget under;)

    Ferien er slutt her også så nå er det full fart på PC igjen….treigt internett i ferien og PC ble bare brukt til mail-lesing og opplasting av bilder fra kamera:)

    Ha ei fin helg ….og mail på vei til deg;)

  8. Rosemary and thyme Avatar

    Velkommen hjem fra ferie!

    Må si meg enig med nr14 her.
    Ikke helt i min smak, men sementflisene derimot…..

    Ønsker deg en god helg

    Klem Tove

  9. Gry Avatar

    Hei kjære AW og takk for dine varme og gode ord hos meg, de gjorde utrolig godt <3 Rådet ditt om å se på livet som kapitler i en bok falt jeg virkelig for <3 Det kan hjelpe oss gjennom vanskelige tider og hjelpe oss å se fremover. Takk! Ja, livet er ikke alltid en dans på roser og det erfarer vi vel etter hvert som veien blir til.. Nå gjelder det for oss å finne frem de gode minnene og forhåpentligvis svinner sorgen litt etter litt.. <3

    Flotte innlegg du har laget i det siste og det ser ut som dere hadde det herlig i Florida 😉 Tragisk å komme hjem til det triste som har skjedd her, men da gjelder det å tenke på det som har vært godt også denne sommeren.

    Stilige møbler, men litt for stramt for min smak, tror jeg.. Men, en skal aldri si aldri.. merker at smaken forandrer seg hele tiden og at vi lar oss påvirke av det som kommer. Takk for inspirasjonen og god helg til deg og dine <3 Klem fra meg

  10. salige lavendel Avatar

    Synes vel egentlig det ser litt kjedelig ut og som andre også har nevnt – er det altfor maskulint. Blir jo spennende å se om det slår an, jeg tviler litt… Takk for koselig kommentar hos meg =)Nyt kvelden videre.

  11. Tovepia Avatar

    Så stilrent ut dette og ikke så tungt og kraftig som det som har vært; flotte møbler!
    Nyt helga, klem fra meg;)

  12. Landlige Hjem Avatar

    Hei der kjære vennen 😉
    Ja, maskulint og rent dette ,) Blir spennende å se om den slår an ,) Så flott innlegg under her, me like!
    Takk for dine vakre ord hos meg!! Du er god du 😉 jeg blir så glad!
    JAAA, jeg tar veldig gjerne en lunch i Oslo med deg innen kort!! Hvordan ser det ut en lørdag, da har jeg mange timer til rådighet ;)) Det hadde vært så utrolig koselig!!
    Nyt helgen med dine kjære <3
    Varme klemmer,
    Anki

  13. designhund Avatar

    dette var vel kjedelig ja:)
    dette har vi sett lenge. Helene Hennie og co.
    Skjønner man vil gå for den klassiske, besteborgelige stilen, men dette var trist. Selv Home & Cottage og Cummings gjør det barskere enn dette…
    Sorry Halvor.

  14. Manuela - "Mrs Hardy" Avatar

    Jeg liker noe av det, enkelte av disse er for klassiske for meg, men allikevel er det pent. Er ikke heeelt komfortabel med store ruter, men hvorfor ikke? Det må bare komme inn i det rette miljøet 🙂
    God helg!

  15. INTERIØR & BOLIGMESSEN Avatar

    Dette blir spennende å se live. Det kommer på messen har jeg blitt informert om. Halvor bakke kommer også. Kom dere og:-) takk for inspirasjon og for at du deler informasjon om messen her på bloggen din! Trude

  16. Anne på landet Avatar

    Hei,hei fra lånt pc.Vår har nemlig kolapset..med alle mor sine førbilder som snart skulle legges ut sammen med nå bilder fra leilgheten.. I morra kommer en flink ungdom, jeg får sette min lit til ham:o) velkommen hjem til deg! herlige innlegg du viser.jeg liker veldig godt stilen til innlegget fra Halvard Bakke, men støtter deg ift. å legge til litt feminine innslag.
    Herlig og lese om hakk i hæl Herman som spiser blåær.Det gjør vår hund også :o) Det er så vittig å se.. kjekt at du likte smykket mitt da:o) Enig i at det er stor forskjell på disse dyrene – de fineste synes jeg de har på Toys are us…eller hva det nå heter, hi,hi.
    Lykke til iallefall og god klem fra Os!

  17. Keiserens nye trær Avatar

    Vi Keisere liker det litt stramt og maskulint, men dette blir litt for kjapt laget. Det er pent, bevares, men for snilt og uten schwung. Det er Halvor Bakke-kolleksjonen som man har sett den over flere år blåst opp i XL-format. Liker fargene og materialene, men det blir for kjedelig. Det er litt sånn ferdig stil man kan kjøpe komplett-ish. Og Gud bedre så lei vi er av å se Halvor Bakke selv sammen med tingene han har "designet". (Han plukker det meste ferdig på messe og kroter ned signaturen sin han også, som alle andre…)

    God helg!

    Keiserklem

  18. loulou Avatar

    Hello Anette

    a lovely choice of posting.

    it is very masculine isn't it.
    But, I must think a bit like that too.

    I definitely hate clutter and I prefer very streamlined simple designs. (nautical and coastal are my favourite)
    I find most of the photos for blog posts are all very cluttered just for the photo and I shudder at the thought of having to clean and dust everything.

    Grey is making a huge comeback here.
    Whether it is for external house paint, internal house paint or decoration.

    take care and have a lovely weekend

    x

    Loulou
    (Australia)

    http://hereiamloulou.blogspot.com/

  19. Anitas interiør verden Avatar

    Flotte møbler.litt hytte preg over en del av de synes jeg. Blir spennende å se de i virkeligheten 🙂
    Ønsker deg en fin helg

    Klem Anita

  20. Maias Fabelaktige Verden Avatar

    Åh så spennende! Veldig meg dette her 🙂

    Jeg håper alt er bra med deg og at du nyter helgen!

    Ønsker deg en nydelig lørdag! Vi skal ut og nyte en bedre middag og nyte det fine sommerværet i Arendal.

    Maiaklem

  21. charm design Avatar

    Hei på deg,håper du har hatt en fantastisk fin sommer.Har fulgt dere på reisen til Amerika og for en opplevelse dere må ha hatt.
    Jeg har hatt en lang pause fra bloggen i sommer ,men føler meg klar til å starte opp igjen.
    Jeg likte møblene veldig godt,men følte at det var veldig Slettvold over det,gjorde ikke du?
    Ønsker deg en super fin helg,klem fra meg.

  22. Kellie Collis Avatar

    What a beautiful home! Love the blue and gray combination. Enjoy the gorgeous week ahead, Kellie xx

  23. Villa Minde Avatar

    Hei kjære deg =) Ingen tvil om at du og dine har hatt en fantastisk ferie!! Vi er enige om at Florida ruler ja ;o) Neste år håper jeg vi også reiser tilbake dit og at vi da får med oss the Keys!
    Personlig synes jeg Bohus og Halvor Bakkes kolleksjon over her minner om Slettvollkopier med litt kjedelige tekstiler…
    Søylene vi har på huset kommer fra Kloppen Trevare. På hjemmesiden kloppen.com finner du spesifikasjoner og priser. Vi har glatte søyler som er 24 cm.
    Ha en fin dag, vi blogges! Klem fra meg

  24. Huset på landet Avatar

    Kanskje ikke helt i min smak, men enig med deg, kanskje det kunne vært noe som brøt litt…
    Men fint er det! Og det blir spennende å se hva mer som kommer.
    Ønsker deg en fortsatt fin kvel!
    Klem fra Line

  25. Anonym Avatar
    Anonym

    Jeg synes dette blir altfor likt Slettvoll.. stramme linjer, ruter, fargene, naglene, ja alt vitner om Slettvoll-kopi.
    Det eneste spenstige her er i grunn spisestuesofaen med de "buede" armlenene.
    Jeg synes dette er svært likt HB alltid har designet.. så jeg synes det kan virke mer som at han lar sin egen smak komme frem heller enn at det er trend-teft han har. Desverre.
    Jeg synes det er tøft, maskulint og stilig.. men for mye kopi. Andre burde få æren for denne designen rett og slett;)
    Nei HB.. finn på noe eget.. DA sperre vi nok øynene opp;)

  26. Anonym Avatar
    Anonym

    Ja, rein kopi av Hennie. Rart han ikkje blir saksøkt! Slettvoll er nydeleg. Så HB sine møblar er greie erstatningar når ein eigentleg ønsker Slettvoll. Likevel er det stor forskjell..Du har ein nydeleg heim!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *