Litt kontraster i stuen

Until you spread your wings, you’ll have no idea how far you can fly
(Ukjent opphav)
God formiddag alle gode!
Det er en kjent sak at forandring fryder, og på starten av et nytt år begynner det å krible litt ekstra  med idéer her hos meg. Har kommet frem til at årsaken må være det faktum at vi går lysere tider i møte. Tenke seg til at det går raskt mot søndag 25. mars, når vi igjen skal stille klokken en time frem mot sommertid.
Denne lengselen etter varmere dager bærer jeg derfor med meg som en glad motivator i hverdagen,
mens sneen fortsatt skal være med oss en god stund til.
Dagens bilder er fra stuen her hjemme. Jeg kjente litt for å ommøblere, så gulvspeilet fikk komme inn i stuen. Litt flere kontraster gjorde seg. Det gamle hvite bordet og Mora-klokken fikk nye steder å stå. Man kan skimte klokken i speilet. Så får jeg se om jeg trives med ommøbleringen.
Ønsker alle en glad dag!
Anette Willemine
Foto: Sunhome

Comments

35 responses to “Litt kontraster i stuen”

  1. Precious Home Avatar

    Godt med litt forandring:)
    Det ble veldig fint!

    Ha en fin dag!

  2. Hanne Mette Avatar

    Forandring er gøy ja! Her er det også sorte kontraster som er tingen for tiden, og hos deg passet det jo helt perfekt. Elsker alle de fine putene du har i sofaen også, for ikke å snakke om sofabordet! Du har god smak. 🙂
    Klem fra Hanne Mette

  3. Camilla- Casual living Avatar

    Oioi, så mange fine puter du har.. må ta meg sammen å få handlet inn noen snart jeg også, er jo så tomt uten 🙂

    Forandringer fryder.. jeg har snart skrellet hele huset for ting så jeg kan begynne forfra! Blir ikke helt hjemmekoselig her synes jeg:( eller så var jeg bare veldig lei… hihi

    Ha en fin dag.
    klem

  4. PERNILLA Avatar

    åh så snygg "hörna " gillar, gillar !! …*ler…var har du köpt soffbordet någonstans? urfint…

    Kram Pernilla

  5. Solveig (Svingenslillehus) Avatar

    Veldig flott, Anette 🙂 du har det så utrolig flott og gjennomført! Ønsker deg en nydelig dag! Klem frå Solveig.

  6. anette.solheim@gmail.com Avatar

    Hei, Pernilla!
    Bordet er fra norske Slettvoll. 🙂


    AW

  7. mona.z Avatar

    Så lekkert, liker så godt sølv og sort, og flott plassering av speilet….blir så lyst og fint, klem:)

  8. Tommensgirl Avatar

    Kjekt med litt forandring, og det ble jo kjempe fint..
    Fin onsdag ønskes deg:)
    Klem fra meg

  9. STYLIZIMO Avatar

    Stuen deres er og blir lekker! Det ble veldig fint med det store speilet syntes jeg.

    Ses vi på messen til torsdag og NIB lunsj? Håper det!

    klem Nina

  10. Rosemary and thyme Avatar

    Lekkert Anette W.
    Jeg har også et sånt speil. Har prøvd utallige plasseringer i stuen, men det finner ikke helt sin plass!
    Det passet godt inn hos deg:)
    Fint med kontrater.

    Ha en fin dag
    Klem Tove

  11. Miamor Avatar

    Hei!
    Lenge siden jeg har vært inne på bloggen din nå, men så fin den er!!! Ny header og fine bilde rmed stemning på toppen ….den e renkel, stilren og innbydende!
    Og vakkert med litt forandring i stua! Klem Miamor

  12. Margrete Avatar

    Du har det SÅ fint! Liker de mørke elementene;)

  13. Anonym Avatar
    Anonym

    Hei, ja det ble riktig spennende mot den lyse lekkre gråfargen du har på veggene, og den lurer jeg spesiellt på–hva heter den? og så den flotte hesten da, den likte jeg. Jeg har selv en del dyr stående 2 store elefanter faktisk og en katt i sement. Ha en fin dag.
    Toril

  14. Janna Avatar

    Vellykket ommølering, etter det jeg ser her. Effektfullt og stilig med alle putene i sofaen, samtidig som det er hjemmekoselig og innbydene mot de stramme linjene i bordet og speilet. Kontraster både i form og farger som kler hverandre. Nydelig!

    Ha en fin dag videre,

  15. Linda Avatar

    Lekkert! Du har en utrolig flott stil som jeg fint kunne hatt her gjemme også:)

    Ha en fortsatt fin dag:)
    Klem Linda

  16. Rosa muffins Avatar

    Hei
    Alltid så kjekt å titte innom hos deg. Du har det bare så utrolig lekkert hjemme. Det speilet er kjempefint. Kjekt at du minner oss på at det snart går mot lysere tider. Det er godt å tenke på nå i januarmørket. Ønsker deg en fortsatt fin uke:)

  17. Beate Avatar

    Du har det så lekkert 🙂 Ønsker også forandringer og har planer men ikke lett med ei på ett og ett halvt som skal gjøre akkurat det sammen som mamma hele tiden 🙂

  18. Sivs hus Avatar

    Hei, Ja litt forandring gir alltid god energi:-) nydelige bilder som alltid:-) klem Siv

  19. Helen Avatar

    Minte meg om "Helene Hennie"-aktig stil dette her, og er en av mine favoritter, hennes interiør bok…
    Og sofaen din !! Får lyst til å bare krabbe oppi, og bli der leeeenge…med en god bok og kakao, eller kanskje til og med ett glass med bobler….sukk 😉

    Fin ommøblering, håper du vil trives med den !

  20. VillaVårfrubakken Avatar

    Så fint da, en Moraklokke står øverst på ønskelisten. Ommøblering er godt for sjelen….klems

  21. Lillekatt Avatar

    Det er så fint hos deg!!

  22. Elisabeths idyll. Avatar

    Kjempe fint ;o) Blir så spennende med kontraster i rommet!
    Nydelige bilder som alltid ;o)
    Klem Elisabeth

  23. Mitt lille hjem Avatar

    Oi, dette likte jeg 🙂

    Klem
    Christine

  24. charm design Avatar

    Det ble veldig fint,likte utrolig godt det runde sorte bordet.Kan jeg spørre deg hvor du har kjøpt det?
    Ha en fin kveld

  25. Anne på landet Avatar

    LEKKERT, LEKKERT.
    Du er så god på å få det personlig Anette Willemine!
    Alle kan kjøpe seg en stue men ikke klarer gjøre den til sin egen.

    Like deilig å nyte de vakre tingene dine som de herlige ordene som treffer hjertet mitt HVER gang o)

    TAKK og TAKK .
    God klem fra Anne på landet.

  26. Marthe - Fruen fra Trondheim Avatar

    Utrolig lekkert, Anette. Den sofaen så helt fantastisk ut! Jeg er veldig glad i slike kontraster:)

    Sees i morgen.

  27. Lotte Avatar

    Hei!
    Utrolig balansert og fin stue du har! Jeg syns å kjenne igjen avlastningsbordet ditt, er det fra Studio Slettvoll? Er på jakt etter akkurat den type bord!

    Gleder meg til å følge deg videre, er en ganske fersk følger 🙂 Liker bloggen veldig så langt!

  28. Tone Avatar

    Nydelige kontraster, og for en sofa :)) Den skulle jeg gjerne hatt her hjemme :))
    Ønsker deg en flott kveld, Anette!
    Klem Tone

  29. Maison Four Avatar

    Lekkert! Liker fargepaletten og din stil veeelig godt!Elegant og gjennomført 🙂

    Ha en fin torsdagskveld,

    Hanne

  30. allesistgut Avatar

    Fine detaljer og det er pent med speilet i stua!
    Ha en god helg!
    allesistgut 😀

  31. anette.solheim@gmail.com Avatar

    Hei, søte Lotte! Velkommen som ny blogger! Koselig å ha deg på besøk her inne.

    Bordet du spør om er fra Ikea.

    Ha en fin helg!

    AW

  32. Lotte Avatar

    IKEA!!!?! Fantastisk! Blir jo mye rimligere enn Slettvoll:) Takk skal du ha! Dit skal jeg i løpet av uken og kjøpe en pult til mitt nyoppussede pikerom. Da blir det avlastningsbord også, dersom de fortsatt har disse.
    Nå blir mannen fornøyd også 😉 IKEA er jo kjent for å være noe rimligere enn nevnte butikk i min forrige kommentar… Nå ble jeg glad!

    Ha en flott tirsdag!

    Lotte

  33. Huldra Avatar

    Lekkert, men kan jeg få lov til å si at det manglet noe? Det så nesten litt sterilt ut til å være deg? Du pleier ha et sånt herlig element av lun varme hos deg.
    Håper virkelig ikke du tar det som kritikk, for det er kun en undrende tanke fra ei som pleier å få lyst til i krype under et pledd med en kopp kakao fra bildene dine. 🙂

  34. Idac Avatar

    For en utrolig koselig og inspirerende blogg. Her skal jeg følge med videre. 😉 Kan jeg spørre om sofan er type Newport?

    klem fra Ida

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *