Nysminket kjøkken

Me gløymer elsk og arbeid, kvardagshuggen,
for fjerre draumar dreg oss som i tog.
(Olav H. Hauge)

Fru Sunhome har vært ute med malerullen igjen. Denne gangen gikk jeg løs på kjøkkenveggen. Dere som har fulgt meg en stund vet at denne veggen hadde horisontale striper, blandet i diverse grønn- og sandtoner. Den har fått være slik lenge, av den enkle grunn at jeg ikke har vært lei den – før nå. Da fikk en dag akutt behov for å male over stripene. Jeg landet på en av Jotuns nye farver, 5262 Sval Sjø.
Den er bare vakker! Jeg kunne ikke ha vært mer fornøyd!
Det ene drar som kjent litt annet med seg, så jeg fikk montert to bildelister til å ha noen av favorittkokebøkene fremme på. Man blir jo i godt humør bare av å se slike vakre omslag. Har du ikke disse bøkene jeg viser i dag, kan jeg anbefale de på det varmeste. Ny oppbevaring til oljer etc har også kommet på benken. Det er både praktisk og fint, og er lettere i uttrykket enn den gamle som sto der. 🙂
Veggen ble malt i Wonderwall silkematt, en slitesterk og godt vaskbar maling. Noe som trengs på denne veggen ved komfyren. Er nå overbevist om at de resterende veggene skal være i samme farve.
Her er noen bilder tatt i formiddag. 🙂
Tusen takk til alle dere som legger igjen en hilsen her inne.
Dere er de beste og gjør det verdt å investere så mye tid og arbeid det faktisk er å holde på med denne bloggen!
Ønsker dere en deilig kveld!
*
Anette Willemine
Foto: Anette Willemine

Comments

34 responses to “Nysminket kjøkken”

  1. ynde Avatar

    Heisann, så fint det vart! Og takk for tips om maling som tåler ein vask, det er notert 😉

    Ønsker deg ei strålande helg! Lørdag skal me feire ein kompis som blir 40 ved å gå ein flott skitur i lag (40 stk) og så fortsette feiringa med fest om kvelden! Gleder meg, klem Kjersti

    1. anette.solheim@gmail.com Avatar

      Takk for det, Kjersti. 🙂
      Hørtes morsomt ut med skitur og feiring! Ha en glad helg! Klem

  2. Bente Avatar

    Sval sjø er en nydelig farge. Malte mine kjøkkenskaper på sjøbua med denne fargen. Fin farge i den lyssettingen som er ute ved sjøen.

    1. anette.solheim@gmail.com Avatar

      Det hørtes ut som en fin farve å ha i en sjøbod også. 🙂 Vi ligger også ved sjøen og det er noe med dette lyset. Fin helg til deg. 🙂

  3. Sivs hus Avatar

    Hei, WOW så nydelig – jeg elsker jo fargen blå og denne ble jo perfekt hos deg. klem Siv:-)

    1. anette.solheim@gmail.com Avatar

      Takk for det, Siv. Jeg er veldig fornøyd. Fin helg til deg! Klem

  4. Ambivalentica Avatar

    Så flotte bilder, og så fantastisk fint kjøkken! Bare navnet "sval sjø" gjør jo at en drømmer seg bort.. 🙂

    1. anette.solheim@gmail.com Avatar

      Takk for det! Ja farven er enda finere i virkeligheten. 🙂 Ha en god helg!

  5. Line Avatar

    Så lekkert det ble!! Det var en nydelig farge. Veldig smart med sånne bildelister til kokebøker 🙂

    1. anette.solheim@gmail.com Avatar

      Takk for det, Line! Ha en fin helg!

  6. Blåbærtua Avatar

    Åååå så utrulig lekker farge,du har det bare så nydelig og klarer å skape det så flott rundt deg,ein fryd å titte innom og sjå bildene dine:)
    Eg må bli flinkere til å få inn meir farger,det er så fint med farger:)

    Fine kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    1. anette.solheim@gmail.com Avatar

      Tusen takk, Lillian! Du er søt! Ha en deilig helg! Klem

  7. charm design Avatar

    Hei på deg
    Jeg ble vist borte en liten stund ,trengte en liten "interiør pause"
    Men nå er jeg tilbake for fullt.
    Jeg er jo som sagt oppslukt i min nye hobby, i tillegg skal jeg og min kjære gifte oss til sommeren.Så litt annet har jeg hatt å drive med.
    Men sånn er det i blandt.
    Kjempe lekker den nye fargen på kjøkkenet ditt,herlig vår inspirasjon hos deg.
    Klem Heidi

    1. anette.solheim@gmail.com Avatar

      Takk for det, Heidi! Så spennende med bryllup til sommeren. 🙂 Ja, da tenker jeg du har en del å forberede. <3 Ha en deilig helg! Klem

  8. Koselig koselig Avatar

    Så fint! 🙂 Bildelister er bare helt gull. Vi har ikke så stort kjøkken og har satt opp to stykker, jeg har i grunn lyst på to til…

    Ha en superduper kveld. Straks er det helg igjen! DEiiilig!

    1. anette.solheim@gmail.com Avatar

      Ja, ha en deilig helg! 🙂

  9. Fjordlykke Avatar

    Dette ble lekkert! Nydelig farge. Elsker kjøkkenet ditt! Mange fine detaljer her.

    Klem:)

    1. anette.solheim@gmail.com Avatar

      Tusen takk! Fin helg til deg! Klem

  10. Anonym Avatar
    Anonym

    Så utrolig lekkert kjøkken du har ! Ryddig og innbydende . Fargen ser flott ut ! Lys og fager ,som deg :)Å pusse opp gjør en glad,forandring fryder 🙂 Mye jobb,men strevet verdt:) Ønsker deg en flott helg:) Klem fra Liv

    1. anette.solheim@gmail.com Avatar

      Tusen takk, Liv! Hi, hi, det var maskeringen som tok mest tid, faktisk. 🙂 Ja, man blir i godt humør av slike små forandringer som noen liter maling kan gi! Ønsker deg en strålende helg, min venn! Klem

  11. monsterscircus Avatar

    Fantastisk lækkert køkken, så smukt og lyst! Flot arbejde, det er altid skønt med nymalede vægge og er helt vild med hylden, smuk detalje! HA en rigtig dejlig weekend og tak for dine smukke billeder:0)

    1. anette.solheim@gmail.com Avatar

      Tusind tak, Mette! Du er vel sød! Ja, jeg er vild med den nye farve i køkkenet. Det er faktisk endnu bedre end jeg havde håbet på.
      Ønsker du en dejlig weekend, min ven. <3 Knus

  12. Fru Tunheim Avatar

    Så delikat kjøkken dere har…men jeg lurer på om ikke kokebøkene blir lett fulle av fett og stekeos fra komfyren? Jeg tenkte også på å gjøre noe lignende, men har ikke prøvd det ut enda.

    1. anette.solheim@gmail.com Avatar

      Tusen takk! Vet du, jeg tror ikke det kommer til å bli noe problem, jeg kan nemlig ikke fordra et kjøkken som ikke er rent. Bøkene vil derfor ikke rekke å bli fulle av fett, siden jeg vasker godt etter hver gang jeg har brukt komfyren. Dessuten så vil kokebøkene våre alternere plass ofte, ettersom hva vi skal lage av mat. 🙂 Ønsker deg en deilig helg!

  13. Caroline Roesnaes Hagelien Avatar

    Superfint det ble, mamma!! Enkelt og pent!

  14. Mimmi Avatar

    Så lekkert kjøkken! Likte den lille hvite "trappen" på benken, hvor er den fra/hvilket merke?

    Anne Mari

    1. anette.solheim@gmail.com Avatar

      Takk for det! Den har jeg nettopp kjøpt på Ikea. Du kan skru sammen ulike deler. Smart og enkelt. 🙂 Fin helg til deg!

  15. Hanna Avatar

    fint i köket.
    Ha en bra kväll.
    Kram
    Hanna

  16. ♥ Netta ♥ Avatar

    Så utrolig nydelige bilder hos deg Anette, her oser det vårstemning lang vei! Jeg digger kjøkkenet ditt, det er så delikat og oversiktlig. Likte veggen før også jeg, men denne fargen var bare helt nydelig. Nå er det den først vårmåneden og det begynner å synes i heimen. Det er så deilig med litt farger i kriker og kroker. Her ble det også kjøpt kirsebærgrener i dag, gleder meg til de springer ut 🙂

    Nå har jeg meldt meg på Skeidar-treffet 4. april. Gleder meg masse til å se deg igjen, nå er det alt for lenge siden sist. Ha en herlig helg!

    Klem
    Anett

  17. mona.z Avatar

    Nydelig med den fargen til benkeplatene på kjøkkenet ditt, har selv tenkt å male spisestuen i en blåfarge, så dette var fin inspirasjon 🙂

  18. Huldra Avatar

    Deilig og rolig fargesammensetning. Du har det så lekkert 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *