Stilleben

Vennlige ord kan være små og enkle å uttale, men de gir gjenlyd for alltid. (Mor Teresa)
Idag har jeg lekt meg litt med å fotografere et stilleben. Den nymalte, sorte skjenken er i så måte en flott bakgrunn å bruke. Skålene og fatet er dekket av perlemor. De ble med hjem i håndbagasjen fra Kreta i sommer. Noen sjokoladeblomster og hortensia er vakre også når de er tørket.
Bildet jeg har brukt i collagene er laget av kunstneren Peter Esdaile. Det kjøpte jeg for noen år siden, og er et bilde jeg stadig finner nye veier og tolkninger i.
Mye å henge fingrene i denne dagen, så jeg lar bildene få være dagens inspirasjon.
Liker dere å lage små stilleben?
En fin dag videre til dere alle!
Tusen takk for alle skjønne kommentarer. Dere er med på å gjøre dagen glad!
Klem,
Anette Willemine
Foto: Sunhome

Comments

11 responses to “Stilleben”

  1. allesistgut Avatar

    Jeg liker disse flotte bildene!
    Ha fortsatt en fin dag. 🙂

  2. Christine Avatar

    Sorry, I cannot speak norwegian. A glad dag, bei uns einen glücklichen Tag wünsche ich dir! And i love your inspirations and pictures. Peter Esdaile is an wonderful artist. I am fascinated from his pictures.
    I although have 3 kids at the age of 29,26 and 21 – two girls and one boy and they and my husband are the best of my life.
    Kind regards
    Christine

  3. Blåbærtua Avatar

    Så utrulig nydelige bilder,så vakkert:))
    Ein fin fin kveld til skjønne deg!
    Klem fra Lillian

  4. Anonym Avatar
    Anonym

    Nydelige fargesammensetninger og flotte bilder! Du er ikke bare flink med interiør, men en utrolig flink fotograf også.
    Fortsatt fin kveld til deg. Hilsen Berit

  5. It's me Avatar

    Wowwww Anette…i love these pictures !!!…love from me…xxx..

  6. Har en drøm... Avatar

    Nydelige bilder ♥
    Elsker små stilleben ja:)

  7. Lyriel Avatar

    Hello Anette!
    This is amazing, I love the white plate beneath and everything about it 🙂

    xx Lyriel
    spittingdragon.blogspot.com/

  8. Lisa Avatar

    Vackert….
    Klem Lisa

  9. ide-puffen Avatar

    Så lekkert. Ja, av og til når inspirasjonen for stileben er over meg……plutselig når noe ligger foran meg og jeg tenker den, den og den blir fin sammen 🙂 Men nå er det mest produksjon på meg. Jeg er så av og på med det meste.
    Ble det James Bond ? "blinkesmilefjes"
    Randi

  10. Mona Avatar

    Kjære Anette W, tuusen takk for nydelige komplimenter på bloggen min! ..Veldig kjekt å bli funnet tilbake til, etter at bloggen har ligget brakk i noen måneder stakkars… Det gir en boozt til å fortsette bloggingen som før! ,,,Den som kunne ta bilder slik som du kan, dette ser jo helt fantastisk ut! Du er så dyktig i det du gjør, keep up the good work, veldig behagelig å hvile øynene på dine ting 🙂

    God klem fra Mona

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *