Terrassekos

“Å ligge i din egen hage under et pæretre, male takrennen, leke med barna og gjøre ting som du har utsatt et helt år. Alt dette kan også være ferie”. (Phil Bosmans)

En særdeles hyggelig helg er tilbakelagt med gode venner og familie. Selv om han i Engleveien 1 skjenket oss litt i overkant mye vått, la det ingen demper på stemningen her på terrassen. Vi tente på peisen, pakket oss inn i tepper og skrudde på varmelampene. Det skal mye til for å ta fra meg evnen til å kose meg på terrassen, så jeg nekter å la meg styre av været.
Og jada, jeg kan også få akutt lyst til å reise dit peppern gror og hvor appelsinene kan plukkes rett fra trærne. Der hvor 33 varmegrader er hverdag og ikke utopi, og ordet regnvær og hagl må slås opp i fremmedordbok. Våte sokker på terrassen eller ufrivillig kald rødvin er kanskje ikke ønskedrømmen av en sommer, men snarere et ærlig faktum. Så får jeg heller putte sokkene i tørketrommelen, sette meg ved varmelampene og prøve å få opp temperaturen på rødvinen iallefall til 16 grader. Fortsatt god sommer, sier nå jeg. 😉

Dagens faktum: Naboens våte nymalte vegg er ikke lenger nymalt – den er bare våt.
Dagens filosofiske spørsmål: Når passerer man grensen for hvor mye regn en nordmann kan takle?

En passe tørr kveld ønskes dere alle!
Klem,
AW

Foto: Anette Willemine SUNHOME




    

Comments

26 responses to “Terrassekos”

  1. *sne* Avatar

    Nydelige bilder av en lekker terrasse!
    Ja, sommeren i Norge er som den er. Forhåpentligvis har vi varme, lune sommerkvelder i fleng foran oss:D

    Klem fra Christine

  2. Helen Avatar

    Skulle ønske dere kunne fått litt sol og varme fra meg her i Italia. Hatt knall vær siden vi kom tilbake, dog idag..nesten litt vel varmt (skal ikke klage) da det nærmet seg +30 varme…. Men, akk så nydelig kvelder det da blir her nede !!

    Flotte bilder fra terrassen din, og litt våte sokker og litt kald rødvin…jaja…så ble det en bra story ut av det 😉

    Ciao og solhilsen fra meg 😉

  3. sigrid Avatar

    Godt du evna til å kose deg alikevel 🙂

  4. Anne Avatar

    Her var så mye lekkert nedover sien at jeg ble sittende lenge å bare drømme meg helt borte vekk 🙂

    Å ja!! jeg flytter til Danmark, til det hvite huset litt lenger ned her. Sukk, for en drøm 🙂 dansk drøm! og når sant skal sies er det faktisk godt å være norsk i Danmark. vi har vært Europa rundt de fleste steder, men aldri hatt så gode avslappende ferier som i Danmark faktisk.

  5. Tovepia Avatar

    Tror dere koste dere lell;)..nydelig terrasse!
    Her har vi faktisk hatt sommer, men det trengte vi, for alle mine uteplanter hadde nesten druknet…men ingenting varer evig, imorgen 10 grader og regn…
    Kos deg, klem fra meg;)

  6. Blått til lyst Avatar

    He, he – morsomt og levende! Men du, det lyset på bildene dine – er det ikke det derre greiene som heter SOL? *s* Nordmenn takler så mye regn atte, de lever i alle fall i håper til først i august…. Sommeren kommer nok i år også…
    Godt du koser deg ute til tross for været – klem fra Liv

  7. Villa Minde Avatar

    Nesten vanskelig å se for seg at det KAN regne på den nydelige terrassen din!! ;o) Vet ikke hva som er grensen for hvor mye en nordmann kan tåle av regn, men denne nordkvinnen nærmer seg i hvert fall grensen hi-hi ;o) Ha en fortsatt fin mandagskveld, her titter faktisk solen frem akkurat nå! ;0) Klem klem

  8. H elle K Avatar

    vakre bilder.. Ja, det regnet blir man gal av, men man må nyte allikevel. Kos deg og ha en flott uke. Klem Kristin

  9. Thelma Louise Avatar

    såååååååååå kos.:-) nydelige bilder.:-)

    nordmenn som ikke tåler regn må snarest emigrere..-) også man lære det med å ikke male når det skal regne, ikke med vannbasert i alle fall.:-) hadde en liten blemme i hemmeligheten i våres.:-) det rant av ja.:-) kos deg

  10. Tommensgirl Avatar

    Så nydelige bilder av den nydelige verandaen din:)
    Begynner å bli litt lei dette regnet nå..lengter etter sola..Men høres ut som dere koste dere masse på verandaen til tross for regn..
    Klem

  11. Guttemamma Avatar

    Å, så godt med litt positive tanker innimellom regnet…:-)
    Jeg blir hoppende glad om du finner veske til meg,men IKKE styr for mye med det!!
    KLemmer♥

  12. Martha Avatar

    Ønsker deg en fin ny uke,forhåpentlig ikke så våt:)
    Jeg skal til varmen ganske snart..og det skal bli så deilig..
    skulle ønske vi kunne hatt fin sommer her hjemme fra mai t.o.m aug..med varme kvelder..sukk!!
    Klem:)

  13. sylvia Avatar

    hei,
    ja nå vil vi ha varm sommer,
    nydelig på deres terasse,
    ønsker deg mange dager der i sommer,
    klem fra sylvia

  14. Keiserens nye trær Avatar

    Hei AW!
    Ja, det er nå en av konsekvensene av at vi bor så langt nord. Ustabilt sommervær (eller mangel på slikt vær) er vel noe vi ikke kan komme bort i fra. Du har nå hvert fall en herlig terrasse. Vi krysser fingre og tær for at sommeren ikke har forsvunnet for denne gang – Keiserne begynner nemlig ferie til helgen.
    Ha en super uke!
    Klem fra oss

  15. Maias Fabelaktige Verden Avatar

    Så herlige bilder i dag også 🙂
    Ønsker deg en finfin kveld!
    klemklem

  16. Anne på landet Avatar

    :o) Hi,hi…
    Så lenge vi beholder humoren og evnen til å gjøre det koselig rundt oss, kommer stemningen av seg selv.
    Den evnen har du så det monner.
    Skulle gjerne vært på terassebesøk hos deg, selv i nregnvær!

    Bortkastet energi og ergre seg over ting vi IKKE kan gjøre noe med.

    Nyt dine vakre omgivelser og dem du er glad i.

    Klem ifra OS:o)

  17. Martilie Avatar

    Herlig innlegg – passet helt til min dag 😉 Grillfest, konkurranse og judoavslutning på tapetet. Klarte oss faktisk fint og hadde et par timer sol mellom regnskyllene. Var så våte etter en butikktur at vi måtte skifte alt, fra innerst til ytterst. Må bare le – og håpe på bedre tider!

    Terrassevarmere skal anskaffes! Vi sitter ute uansett, men en ekstra lunk hadde hjulpet på kjølige og fuktige kvelder!

    Nyt morgendagen!

    Klem fra Tove

  18. MissMette Avatar

    Hei Anette Willemine 🙂
    Bra dere koste dere, selv om ikke
    værgudene var med dere. Det gleder
    å ordne seg med pledd og varmelamper
    så blir det bare toppers ღ
    Flotte bilder her hos deg, alltid
    så koselig ღ Her i dag kom regnet
    til Brønnøysund også, og det er
    meldt slik i alle fall over en uke!
    Så da er det best at man ordner seg
    inne med et eller annet 🙂 – og ja
    har veldig lyst til å flytte litt
    lengre sør, kanskje Danmark? ser
    ut som et herlig land og så kan
    man gjøre seg forstått, hihi…
    Ønsker deg en flott uke, uansett
    vær og vind 🙂 Stor klem fra Mette

  19. Moccamamma Avatar

    En koselig oase du har utendørs – og oase under tak er en fordel for å nyte selv på regnværsdager 🙂

    Jeg pleier å tenke at nordmenn er veldig fokusert på vær og føreforhold – og at det kanskje er fordi de fleste av oss ligger og vaker veldig høyt oppe i Maslows behovspyramide 🙂

    De samme nordmenn som jager etter snøen opp i fjellheimen til langt utpå våren….Sol og sommer er deilig, men tida og muligheten til å slappe av og kose oss inne eller ute er jo en gave vi burde glede oss over uansett vær.

    Jeg tror grensen for hvor mye regn en nordmann tåler er nådd når huset forsvinner med vannet – ble helt rørt av han mannen i Veikledalen som så på vaskerommet sitt nede i elva mens tårene rant. Jeg tåler en dårlig sommer så lenge jeg slipper det – det gjelder å sette gullkant på hverdagene uansett 🙂

    Ha en fin tirsdag! Og – jeg vil også gjerne ha sol, altså 🙂

    Klem fra Moccamamma 🙂

  20. Hverdagslivet Avatar

    Hei Anette!
    Terrassekos får vi aldri nok av, vått eller tørt. Dere har en herlig krok med verdens fineste utsikt, og sikkert også verdens beste atmosfære:) Så lenge jeg ikke utvikler svømmehud mellom tær og fingrer skal jeg alltid klare meg. Men tørt og varmt er absolutt å foretrekke;-))
    Ha en fin dag kjære deg!
    Klem Anne Karin

  21. VillaVårfrubakken Avatar

    Her har vi hatt et nydelig vær den siste uka, men nå er det gråe nord norske sommerværet tilbake. Personlig bryr jeg meg ikke noe om det, her teller vi ned til Lørdag da vi setter kursen mot sør Frankrike. Skjønner godt at du koser deg på den fine terassen, får håpe på noen fine dager fremover. Bildene fra de danske sommerhusene er bare helt nydelige. Ønsker deg eb herkig dag Anette, god klem fra meg

  22. Robrohuset Avatar

    Kjempefine bilder:-)
    Håper dere får sol og sommer slik at dere får nyte den herlige uteplassen mye. He en flott dag videre:-)

  23. Desiree Avatar

    Så godt at du klarer å kose deg selv om været ikke er av det beste. Vi hadde faktisk rimelig godt vær her oppe i helga, litt kald vind til tider men men… I går kveld skyet det over, og i dag når hurtigruta la til kai på morgenkvisten, så var det dessverre tilbake til normalen. Men kunne vært værre, for ser på tv no at i Kjøllefjord er det grisevær da de kom dit.

    Ha en fortsatt fin uke, Anette!

    Klem fra Desiree

  24. ELIN Avatar

    Ja, nå håper jeg snart det har regnet nok for en stund. Håper solen og varmen kommer snikende, og blir litt. Kos deg uansett. Klemmer fra Elin

  25. Thelma Louise Avatar

    nei enda ikke nedover.:-) men det nærmer seg faretruende.:-))

    Dere var såpass langt nedover svenskeskysten som Skåne ? nesten Malmø :-))

    Kos deg og nyt sommeren og ferien når den kommer.:-)

    dagene rusler..bedre og bedre dag for dag.:-)

    KLem

  26. Kellie Collis Avatar

    I love looking at this outdoor seating of yours! So divine! Enjoy the wonderful day, Kellie xx

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *