“Å ligge i din egen hage under et pæretre, male takrennen, leke med barna og gjøre ting som du har utsatt et helt år. Alt dette kan også være ferie”. (Phil Bosmans)
En særdeles hyggelig helg er tilbakelagt med gode venner og familie. Selv om han i Engleveien 1 skjenket oss litt i overkant mye vått, la det ingen demper på stemningen her på terrassen. Vi tente på peisen, pakket oss inn i tepper og skrudde på varmelampene. Det skal mye til for å ta fra meg evnen til å kose meg på terrassen, så jeg nekter å la meg styre av været.
Og jada, jeg kan også få akutt lyst til å reise dit peppern gror og hvor appelsinene kan plukkes rett fra trærne. Der hvor 33 varmegrader er hverdag og ikke utopi, og ordet regnvær og hagl må slås opp i fremmedordbok. Våte sokker på terrassen eller ufrivillig kald rødvin er kanskje ikke ønskedrømmen av en sommer, men snarere et ærlig faktum. Så får jeg heller putte sokkene i tørketrommelen, sette meg ved varmelampene og prøve å få opp temperaturen på rødvinen iallefall til 16 grader. Fortsatt god sommer, sier nå jeg. 😉
Dagens faktum: Naboens våte nymalte vegg er ikke lenger nymalt – den er bare våt.
Dagens filosofiske spørsmål: Når passerer man grensen for hvor mye regn en nordmann kan takle?
En passe tørr kveld ønskes dere alle!
Klem,
AW
Foto: Anette Willemine SUNHOME




Leave a Reply