Vakker vintage

Gi mange ditt øre, men få din stemme. (William Shakespeare)

Å dekorere med vintage effekter er populært i interiørverden. Noen har gjort det til sitt yrke å lage slike produkter i høy kvalitet, og betegnes som en blanding av artister og kunstnere. En av disse er kunstneren Brian Laurich. Han kombinerer design og mønster fra tradisjonelle amerikanske perioder med den spesielle karakteren og det vakre som finnes i antikt treverk til å kreere sine håndmalte skilt og tavler. Alle er autentiske design og motiv han har funnet fra slutten av 1700-tallet og frem til begynnelsen av 1900-tallet. Alt trevirke er også fra autentiske perioder for å få frem maksimalt med realisme i produktene. Motivene er utført i håndskårete sjablonger og malt på frihånd.

Jeg vet ikke om noen leverandører i Norge som importerer produkter fra Brian Laurichs firma Vintage Sign Co. i dag, men Marlena Ahlberg med den svenske nettbutikken Par Courrier undersøker nå muligheten for å importere produktene fra USA. Er du interessert i å se flere av hans flotte arbeider så ta en titt inn på hans nettside her.

Ha en glad dag!
Klem fra Anette Willemine

Foto: Vintage Sign Co.

Comments

15 responses to “Vakker vintage”

  1. elinAnita (eddaskreativiteter ) Avatar

    Riktig så røft…
    ha en fin dag i solen..
    eddaKlemmer til deg:)

  2. Line fra huset på landet Avatar

    Oj. Så spennende da. Fine bilder 🙂
    Klem,Line

  3. Jannicke Avatar

    Stilige!! Dette hadde passet både på sommerhuset vårt og på rommet til lillebror :o)

    Ha en fin mandag..

    Klem j.

  4. Hege Avatar

    Helt utrolig skjønn – røffe bilder:-)
    Ha en fin, fin dag,
    klem Hege.

  5. Barbros lille atelier Avatar

    Utrolig flotte skilt og tavler! Disse tror jeg til og med min bedre halvdel hadde likt:-)

    Ha en fortsatt fin dag!

    Klem

  6. Beate Avatar

    Dette var veldig stilig. Blir betatt med engang jeg..jeg savner så mye sånt i Norge. Ha en fin dag videre!

  7. Solveig`s familie og Interiør blogg!! Avatar

    STÆN røffe skilt.. skikkelig nydelige farger på de også 🙂

    Så masse fin inspirasjon å finne hos deg, Anette! Virkelig!

    Klem fra meg!

  8. Thelma Louise Avatar

    Hej.:-) ja det var mange vakre motiv på dørene.:-)

    Det er jo en del som slett ikke er for tidlig å plante ut nå…Kommer ann på hva man skal ha…Men sikkert lurt å vente litt..Så fort man kan grave i jorda sier de jo , disse som har greie på det..kan man plante, roser, stauder, busker og trær. Sommerblomstene må vente, men jeg har kjøpt forglemmegei som tåler kulde, de er jo så vakre blå…og noen stemor måtte jeg ha.:-)

    morro med prosjekter ute…blir sikkert kjempeflott når han er ferdig med jobben..
    tror det kan være like greit å gjøre det selv jeg, når man vet hvordan man går frem, jeg har en trinn for trinn bok…og man er jo nøye hos seg selv..naboen vår betalte i dyre dommer, det er ikke bra i det hele tatt…

  9. KATE ♥ Avatar

    Jeg har planta ut Stemorsblomster.
    De tåler frostnetter uten å bli dårligere kvalitet på.
    Flotte motiv du viset, kunne godt hatt noen av dem.
    Klem

  10. Thelma Louise Avatar

    hej igjen..tittet på den linken du la igjen hos meg i påsken med dekor av søppeldunkene…Vet ikke om jeg ikke fant alle varintene, men litt sirkusaktig hadde dette blitt syntes jeg.:-)) to much rett og slett.:-) ikke bare bare å få det til å harmonere.:-) takk for tisp gøy å se.:-)

  11. Harmoni og Kontrast Avatar

    Hei Anette Willemine! Tusen takk for så fine ord på min blogg, jeg setter utrolig stor pris på det! Selvfølgelig håper jeg du kommer på besøk ofte, og at du legger deg inn som følger, det hadde vært koselig.

    Jeg følte meg med en gang hjemme da jeg kom inn på din blogg! Her var det mye fint og god blanding av stilarter, helt herlig. Og så mye spennende bilder du finner! Dette innlegget var utrolig tøft, tusen takk for at du deler med oss! Jeg legger meg inn som følger hos deg med det samme og kommer nok snart innom for å se mer:-)

    Klem fra Laila

  12. Lokki Avatar

    For noen bilder!!
    Utrolig vakre, det er en slik historisk tyngde over de.
    Lekkert, sabla lekkert!!
    Og han Shakespeare var ikke dum han…!!
    Ønsker deg en nydelig uke!
    Klem Lokki

  13. Dronning Maud Avatar

    Kan like dette jeg:)Takk for hyggelig hilsen:)

  14. Siddismamma Avatar

    Hei.
    Takk for hyggelig kommentar inne hos meg.

    Vi har ikke blitt helt ferdige med peisen enda, litt mange prosjekter på gang samtidig her hos oss. Men det vi har gjort er å fylle i alle mellomrommene mellom teglsteinene med Hey'Di beregnet for pussing av piper iblandet vann og en dash Zalo. Da blir flaten jevn, men man vil fremdeles se strukturforskjellene mellom steinene og pussen. Derfor må det hele helsparkles med murparkel etterpå, men så langt har vi ikke komt enda. Til slutt skal vi male den hvit med murmaling.

    Det eneste forarbeidet vi har gjort var å vaske med husvask.

    Bilder kommer når vi er ferdige. Lykke til med din peis!
    Klem

  15. Karna Avatar

    Kjempe tøffe skilt…Mye fint i butikken Par Courier….

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *